Σιωνισμος
Με
τον όρο "Σιωνισμός" εννοούμε τη διαχρονική προσπάθεια της εβραϊκής τεχνητής
και φυσικής διασποράς για τη δημιουργία κράτους του Ισραήλ. Επειδή ο ναός
του Σολομώντα προς τιμήν του Γιαχβέ ήταν κτισμένος στο όρος Σιών και το
ιερατείο επέβαλλε σε κάθε εβραίο να προσκυνήσει εκεί έστω μια φορα στη
ζωη του, το κίνημα προς επαναπατρισμό αποκαλείται σιωνιστικό.
Η λέξη Σιών, πιθανότατα
είναι ελληνική. Οι Δωριείς το Δ το πρόφεραν και Σ και έτσι αποκαλουσαν
τον Δία Σία κατά το Διός Βουλαί=Σιός Βουλαί=Σίβυλλαι. Έτσι, επειδή κάτοικοι
της Παλαιστίνης ήσαν και Έλληνες πριν έλθουν οι εβραίοι και επειδή οι Έλληνες
έκτιζαν τα ιερά στα υψώματα, ο λόφος του Ναού του Διός ήταν το Δίον και
Δωριστί Σίον=Σιών. Δωρική αποικία στην Παλαιστίνη πιθανολογείται ότι ήτο
η πόλις Ντορ ή Δόρ. Μετά την κατάκτηση της Παλαιστίνης και τη σφαγή ή αφομοίωση
των Ελλήνων από τους εβραίους, (όπως φαίνεται στην Π. Διαθήκη), διετηρήθη
το όνομα Σιών. Για κάποιους λόγους, οι εβραίοι άφησαν να εννοηθεί ότι ο
σιωνισμός ξεκίνησε το 1896 από τον Θεόδωρο Χέρτζλ με την πρώτη σιωνιστική
διεθνή στη Βασιλεία της Ελβετίας. Η αλήθεια είναι ότι αυτό ήταν το πολλοστό
σιωνιστικό κίνημα και οχι το μόνο επιτυχές. Η φυσική διασπορά των εβραίων,
η προελθούσα από την εκούσια μετανάστευσή τους, δημιουργήθηκε κατά τα κλασσικά
χρόνια στην Ανατολή και κατά τα ελληνιστικά χρόνια στη Δύση. Στα πλαίσια
αυτής της εκούσιας μετανάστευσης, παρουσιάζονται και εγκαθίστανται οι εβραίοι
γιά πρώτη φορά και στον Αιγιακό-Ελλαδικό χώρο. Η εγκατάσταση αυτή έλαβε
χώρα μετά την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Ρωμαίους. Πολλοί εβραίοι ιστορικοί
έγραψαν γιά αρχαιότερη εγκατάσταση εβραίων στην Ελλάδα, κάτι που όμως ούτε
μπορεί να αποδειχθει ιστορικά, ούτε σε κάποιον μύθο ή παράδοση αναφέρεται.
Εβραίοι ιστορικοί της Θεσσαλονίκης, σε μία ρομαντική περισσότερο προσπάθειά
τους να υποστηρίξουν το δόγμα Θεσσαλονίκη - εβραϊκή πόλη, μιλούν για
εβραϊκή συναγωγή στην πόλη το 148 π. Χ. Αυτό δεν έχει ιστορική βάση αλλά
αναφέρεται γενικά και αόριστα στην παράδοση. Ο διάσημος ακαδημαϊκός,
υπεύθυνος ιουδαϊκών σπουδών στο πανεπιστήμιο Σινσινάτι των ΗΠΑ ελληνομαθής
εβραίος Ραβίνος Στήβεν Μπάουμαν, στο βιβλίο του "Οι Ιουδαίοι στο Βυζάντιο"
(εκδόσεις πανεπιστημίου Αλαμπάμα σελίδα 133), δίνει την πιό υπεύθυνη απάντηση
επί του θέματος. O πρώτος εβραίος που απαντάται στην Ελλάδα είναι ένας
δούλος στον Ωρωπό ονόματι Μόσχος (από το Μοσέ) Μοσχίωνος το έτος 129 π.
Χ. Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια όμως, ήδη υπάρχουν οργανωμένες εβραϊκές
κοινότητες σε όλη τη Δύση και Β. Αφρική. Το έτος 70 μ.Χ., μετά από ιουδαϊκή
επανάσταση, οι ρωμαϊκές λεγεώνες ισοπεδώνουν την Ιερουσαλήμ και υποχρεώνουν
τους κατοίκους της Ιουδαίας να εγκαταλείψουν τις προγονικές εστίες τους
και να μεταναστεύσουν. Αυτή η υποχρεωτική μετανάστευση δημιούργησε την
τεχνητή εβραϊκή διασπορά. Σύντομα σε κάθε εβραϊκή κοινότητα του εξωτερικού
οι διωχθέντες ανεμίχθησαν με τους προϋπάρχοντες. Μετά λίγα χρόνια, σε πλήρη
αρμονία, οι μικτές εβραϊκές κοινότητες θεώρησαν εαυτούς διωχθέντες και
έτσι δημιουργήθηκε το όραμα της επιστροφής στο Ισραήλ, δηλαδή το σιωνιστικό
όραμα.
πηγη: ydrohoos.gr (Fwd)
|